За нещата, които не се променят

Бях си  вкъщи за уикенда – нашите имат къща на село – зелен двор, дръвчета, цветя, птички; прекрасни череши и кайсии направо от дървото. Там времето спира за малко всеки път, когато отида.

Къщата и двора са си все същите, нищо не се е променило – черния път, който води до къщата, зелената порта, голямата пейка, на която седеше дядо ми на слънце . Сутрин се чуват същите птици, както и когато бях малка и прекарвах летата на село с баба и дядо. Реката си е същата, само дето вече няма толкова риба. Здравецът расте на същото място вече 20 години, както и розите, и латинките.

Замислих се, че единственото нещо, което се е променило са хората – дядо ми вече го няма, съседните къщи са почти празни и не се чува глъчката на деца, тичащи по брега на реката.

Не ми се иска да повярвам, че нещата се променят. Когато сме млади има много дреболии, с които е заето ежедневието ни, както и много други неща, с които да се преборим – работата, професионалното израстване, приятели, наема, сметките. А най-важното нещо на този свят е семейството и хората, които обичаме най-много. Приемаме, че те ще бъдат винаги такива, каквито ги помним от детството си. Забравяме да им напомняме колко са ни скъпи, защото знаем, че те винаги ще са си там, все същите.

Майка ми и баща ми ще бъдат винаги на 36, а брат ми на 15. Майка ми прави сладкиши и обича да чисти, а баща ми решава кръстословици или работи нещо в градината. Искам да са здрави и щастливи и всичко да си остане, както досега, без да се променя.

 

Или поне само да са здрави!

About lyutova

Обичам да пътувам. Обичам преживяванията, заради които обичам живота - независимо дали включват човек, място, книга, музика или храна. Всички публикации от lyutova

Вашият коментар

